2012. február 1., szerda

Új testápolók, cink-oxidos dezodor és samponszappan

Jól sejtettem, a testápoló nagyon hamar elfogyott. :-)
Így jó nagy adagot csináltam újra: egy nagy adagot búzacsíraolajjal és egy másikat fele-fele mandula- és avokádóolajjal. A búzacsírás maradt itthoni használatra és nagyon-nagyon szeretjük mindannyian! Az avokádós-mandulás jázmin-levendula illatot kapott és a nővéremnek és a barátnőmnek küldtem belőle kipróbálásra, remélem, hogy ők is ugyanúgy megszeretik, mint mi. Majd beszámolok a véleményükről.
Egy dolgot említenék meg: ha nagy adagot készítünk, készüljünk fel arra, hogy a hab felverése sokkal több időt vesz igénybe és kímélni kell a habverő motorját is!

Közben készítettem egy cink-oxidos dezodort is. Az alapreceptet Lukrécia oldaláról lestem:
30g sheavaj,
30g olívaolaj
15 g cink-oxid por
10 g kukoricakeményítő
3 csepp teafa illóolaj
7 csepp ylang-ylang illóolaj

A szokásos módon gőz fölött összeolvasztottam az olajt és a vajat, majd ebbe kevertem el jó alaposan a porokat, majd a legvégén hozzáadtam az illóolajokat. Kis tégelyekbe töltöttem, majd a jó hideg teraszra tettem, ahol gyorsan meg is szilárdult.
Most kezdem tesztelni, majd erről is írok, hogy mennyire sikerült.

Közben ugye a 36. hétbe léptem és állva pingvinnek, fekve partra vetett bálnának érzem magam. Így erős ösztönzés kellett ahhoz, hogy összeszedjem a maradék állóképességemet és újra szappant öntsek.
Az egyik az volt, hogy az olívaolajos szappanok kivételével minden más szappanom elfogyott (azok meg még mindig éretlenek és emiatt nyálkásak használatkor) a másik ösztönző erő pedig Évi barátnőm egyre szebb és jobb szappanjai.
Így ma ezt alkottam:
320g olívaolaj
80g kókuszolaj
30g aloe vera gél (saját termésből)
100g apróbojtorján főzet
57g lúg
20g sheavaj (superfat)
5 ml citrom illóolaj
5 ml borsmentaillóolaj

Azt szeretném, ha ez a szappan fürdéshez, kézmosáshoz, sőt hajmosáshoz is jó lenne. Mivel ma készült el, ezért képet is csak holnap tudok feltenni róla, ill. leghamarabb 4 hét múlva (mondjuk szülés után) tudom kipróbálni is.


Közben türelmetlenül várom az ovális formájú szilikonkiöntőket is, mert igazán azokat tartom a legkézbesimulóbbnak szappanként. A mostaniakat a tulipános formába öntöttem.

Ui.: Ahogy ígértem az új dezodorról: tökéletes a szagtalanítás!!! :-) Ez is hagy azonban izzadni, ami nem baj. Viszont felkenésnél egy vékony fehér réteget hagy felszívódásig a bőrön, így picit tovább kell várni utána a ruha felvételével. Bár állítólag ez a fehérség, szemben a szódabikarbónás dezodorral nem hagy kimoshatatlan foltot még a fekete ruhán sem. Ezt én nem tudom igazolni, mert egyrészt nem nagyon hordok fekete pólókat, másrészt én az esti fürdés után szoktam dezodorálni magam, így az sem gond, ha a hálóingem egy picit olyan lesz. Egyébként tényleg nagyon finom, selymesen krémes, ápoló hatású és egy idő múlva teljesen beszívódik, eltűnik a fehérség is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése