2012. január 1., vasárnap

Egy csodálatos kézkrém

Nem is zárhattam volna jobban az évet kencés szempontból, mint ezzel a végtelenül egyszerű, de csúcsszuper krémmel! :-)
Az ünnepek alatt nem volt időm ilyesmikre, de tegnap már nem bírtam magammal és elővettem a kis kék vízforraló edénykémet és a kis üvegtálat, amit a gőz fölé szoktam rakni. A férjem nem is értette, hogy miért, de elmagyaráztam neki, hogy egyszerűen most ehhez van kedvem. :-)

Szóval 1 rész sheavajat és 1 rész mandulaolajat olvasztottam össze gőz felett. Eredetileg búzacsíraolajjal, vagy esetleg avokadóolajjal szerettem volna csinálni, de nem jártam olyan helyeken, ahol kaphattam volna valamelyiket. Így maradt a fincsi mandulaolaj. Felolvadáskor kapott még 15 csepp ylang-ylang illóolajat is és 1 kapszula E-vitamint is, hogy ne avasodjon meg. Na erre az utolsóra nem lesz szükség, mert olyan jól sikerült, hogy tuti iszonyú gyorsan el fog fogyni. :-)
A hűvös ablakba raktam, ahogy szoktam dermedni és amikor éppen, hogy csak kezdődik a szilárdulás, akkor habverővel jól felkevertem. A magasabb olaj-vaj arány miatt most tovább kellett verni, de megérte:
hihetetlen finom, krémes, puha, lágy, de mégsem folyós szép fehér krémet kaptam.
Zuhanyozás után a a két legkisebb lánnyal szinte kéjesen kenegettük magunkra a habverőn, kanálon és a tálon maradt krémet, hogy semmi ne vesszen kárba! :-)))
Gyorsabban szívódik fel a bőrbe, mint az olívaolajos változat, de elsőre ez is fénylően zsíros. Igazi téli kényeztetés a bőrnek, de nemcsak a kézen, hanem az arcon (a ráncoknak is nagyon jót tesz) és bárhol a testen.

Az ilyen végtelenül egyszerű, de nagyszerű receptek a kedvenceim!
Legközelebb majd búzacsíraolajjal próbálom ki és akkor már E-vitamint sem teszek bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése