2011. november 23., szerda

Az elsők

Vicces vagy nem vicces, 5 gyermekes édesanyaként a sok popsitörlőkendőtől olyan ekcémás lett a kezem, hogy a végén már a legdurvább szteroidos kenőcsöt kellett használnom, hogy létezni tudjak. Az egyik bátyám sietett a segítségemre és ajánlotta a kecsketejes natúr szappanokat, mert az ő ekcémája ezektől múlt el nyomtalanul. Hamarosan az internetről rendeltem párat egy nagyon kedves hölgytől, Krisztinától. A szappanok egyszerűek, már-már puritának voltak, de a lényeg, hogy hatottak! A kezemen pár hét alatt teljesen megszűnt az ekcéma.
És innentől kezdve a netet bújtam a szappankészítés fortélyairól, majd a kencékre, házilag is elkészíthető natúr kozmetikumokra is rátaláltam. Sokat köszönhetek Lukréciának.


Az első kencém egy ylang-ylang illatú ajakbalzsam volt. Kb. 10 perc kellett hozzá, a lányaim pedig ámulva nézték, hogy mit "főzök", ami nem ehető. :-) Azóta is azt használom ebben a hideg időben.






Tegnap pedig elkészítettem életem első hidegeljárásos szappanjait. Már hetek óta megvolt hozzá minden, kivéve a a hőmérőt, mert azt csak a neten találtam egy aukciós oldalon, de sajnos lecsapták a kezemről, mert egyszerűen elaludtam aznap a fáradtságtól..
Így aztán leleményes anyukaként egy lázmérő és egy sima, műanyag szobai hőmérő segítségével alkottam.
Az alap olaj extra szűz olivaolaj lett és pudingosodáskor természetesen a nagy kedvencem, az ylang-ylang illóolaj került bele, illetve a bőr vérkeringésének serkentésére 100%-os tisztaságú, teljes kiőrlésű, finom szemcsés zabpehely.
Gyorsabban haladtam, mint gondoltam, de erre szükségem is volt, mert biztonsági okokból csak akkor mertem nekifogni, amíg a legkisebb aludt. Igazából a lúg lehűlése volt a leglassúbb folyamat, pedig ebben segítségemre volt a kinti hűvös idő is.
Ma szedtem elő őket a szilikon muffinformákból és készítettem pár képet emlékként:





Ezeket majd én és a családom használjuk majd el, illetve egyet megtartok. :-)

1 megjegyzés: